Sunday, November 14, 2010

Saya dah fed up dgn PKR...

SALAM! Pagi-pagi lagi saya dapat satu pesanan ringkas melalui talipon bimbit. Saya tak tahu macam mana si pemberi pesanan dapat nombor saya. Tetapi itu tak penting. Yang pentingnya mesej yang dihantar. Nada sms itu marah-marah dan penuh dengan kekeciwaan. Katanya: "Saya dah fed up betul dgn PKR, parti kantoi rakyat! Saya dan kawan2 lain nak blah dari parti. Takda saya yang boleh diharap. Tembelang boss2 besar dah semakin clear. Cukuplah."

Mungkin kesabaran si penghantar mesej dan kawan-kawannya sudah sampai ke tahap maksimum. Jika ditengok keliling parti itu sekarang, nampak benar bahawa ada krisis yang melanda. Pemimpin2 parti bersuara dengan lantang mengkeritik pemimpin2 lain. Nampaknya, sudah ada juga cacian dan kata mengata yang tidak mencerminkan tatasusila sebuah pertubuhan yang matang atau berwibawa. Ramai yang cajap iktu sedap mulut sahaja.

Bekas pembesar Umno, Zaid Ibrahim, pula mencadangkan supaya pemilihan PKR dibatal segera kerana banyak unsur2 penipuan dan konspirasi. Pokoknya PKR bukan sebuah parti yang kita bergantung untuk mentadbir negara. Jika pemimpin2 gagal nak kawal emosi ahli-ahli mereka, masakan parti itu boleh mentadbir negara dengan baik dan berkesan? Elok tepok dada tanya selera!

9 comments:

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

SAMA JUGA SAYA,TAPI SAYA JUGA FED UP DENGAN UMNO.DAN PKR JUGA ASALNYA DARI UMNO.ZAID JUGA ASALNYA UMNO.

YANG SAYA SAYANGI HANYA PAS.

Anonymous said...

POLITIK PAS KOTOR MCM BUKU 'SHIT'. PKR NAIK KERANA...KUCUPAN PAS!SEKARANG DAH TAHU FED-UP DGN PKR.

AKAN MENYUSUL FED-UP DGN DAP,SETELAH LAMA BERPELUKAN!!!!!

Anonymous said...

saya sokong umno, bagi saya pkr dan pas sama saja.

Anonymous said...

aduh ... saya sudah lama fed up dengan UMNO selepas itu semua masuk PKR, jadi sama sahaja ... nak tunggu pati baru pulok, nak cuba try test parti Nalakaruppan dan Zulkifli Nording ....

Anonymous said...

Nginap Srengenge

Bila dah kenali PAS, jangan malu hantar sms KEPADA dATO mAT

Chairman Kaga said...

MUHAHAHAHAH
BETUL
PAS NAMPAK JE YANG BAIK
LAIN SEMUA NAMPAK SATU MACAM AJE
HE HE HE HE HE

oRang kAmpong said...

KALAU NAK CAKAP PASAL SAYANG RASANYA KALAU SAYALAH TAKADA SEBAB LALU NAK SAYANG KE PARTI NI.UMNO KE PKR KE PAS KE.KOMPOM SAYA SAYANG BINI.TAPI.....KALAU CAKAP PASAL BENCI BIN MELUAT KOMPOMLAH PAS.BAPAK SEGALA HIPOKRIT DAN PAKAR JUAL DALAM DUNIA NI.TAIK TELINGA TU DIA ORANG GENTEL2 GORENG BOLIH JUAL LAGI.

Anonymous said...

Nginap Srengenge,

Elok la kau sayang PAS, parti yang hanya pandai bercakap dan kutuk orang sana sini tapi kerja habuk pun tak de. Perjuangan pun dah lari, kini jadi boneka DAP .. tahniah ..!

Anonymous said...

Politik dalam Malaysia diperingkat yang amat menyedihkan kerana semua party2 politik yang ada selepas PRU12 telah hilang pedoman dan tidak terus berpolitik sepanjang masa mengganggu penghidupan rakyat jelata. Rakyat keliru kerana tiap2 hari propaganda2 berlaku olih party politik yang ada! Rakyat dah bosan maka elok PRU13 diadakan degan segera!