Monday, March 7, 2011

"Winnable candidates" pilihan tepat

Penyokong2 BN khasnya Umno senyum lebar dari semalam. Kemenangan calon mereka di Kerdau dan Merlimau dengan majoriti yang lebih besar adalah bukti nyata momentum kembali kepada BN. Kemenangan ini juga bukti jentera parti bekerja keras memastikan setiap pengundi mendapat perhatian. Namun, faktor utama yang membantu kemenangan ialah calon. Syed Ibra dan Ron ialah contoh "winnable candidates" yang dimaksudkan oleh PM DS Najib Razak. Ketua Bahgian tak semestinya menjamin kemenangan.

4 comments:

Anonymous said...

Nak kekalkan momentum ini menjadi susah jika Ketua Bahagian dan YB kini masih berkeras nak kan jawatan YB dalam PRU13 nanti.

Org 'besar' UMNO kena sedar sendiri samada mereka tu 'winnable candidate' !!!

Tak kan nak tunggu 'tunjuk perasaan anti-XXX' baru nak berundur. Mesyuarat Caw/Bah adalah tempat yg terbaik utk menyatakan pendirian berkorban utk masa depan Malaysia tercinta.

Tak gitu Datuk.

Anonymous said...

Jangan tangguh lama-lama untuk adakan PRU ke 13..

Anonymous said...

DATUK,

Tak usah Ketua Bahagian dan YB UMNO masih berkeras nak kan jawatan , MCA, GERAKAN,MIC terutamanya tak boleh berkorban dan tolak ansur dan mereka ini masih harapkan kuota masing2, bagi sya kalau suasana politik hari ni sistem kuota tak boleh pakai dah bukan semasa BN kuat seperti dahulu ...janji PARTI menang

matakail said...

BW - Jom ikut kami ke lubuk www.pancingarateam.blogspot.com ..tq