Thursday, September 25, 2008

Mana lagu raya beb?

MANA lagu raya beb? Ini soalan dari kawan yang berniaga di sebuah kedai gunting rambut di Jalan Tunku Abd Rahman. Raya dah dekat benar tapi radio tak mau hidangkan lagu raya?

Naikkanlah 'mood' raya sikit, kata kawan tukang gunting ni. Berniaga tak seberapa, barang mahal, politik tak menentu! Kalau ada lagu raya, taklah rasa hambar aje! Betul juga tu|

6 comments:

mkofjb said...

Memang suasana raya tahun ini (dan juga hari ulangtahun keredekaan 30 Ogos) agak muram tahun ini. Sebabnya, keadaan negara yang masih lagi dalam serba kucar-kacir dalam politik sejak pilihan raya Mac'08.

Rakyat biasa macam saya dah jemu dengan kerenah pemimpin negara sekarang yang sepatutnya lebih mengutamakan kepentingan negara dari diri sendiri!

mkofjb said...

maaf, salah taip.

"... hari ulang tahun kemerdekaan 31 Ogos....

nobisha said...

Orang dah tak der mood nak sambut raya, macam tak der mood nak sambut merdeka dulu. Apa dah jadi Dato?

Anonymous said...

Lagu raya banyak bai!! Lu tak dengar ke? Tu la pasal. Petition orang india kat masjid india dan juga tukang jual kain orang india dan jual karpet telah menghantar ke ADUN KL dan maka tak boleh pasang lagu RAYA kuat kuat. Mengganggu kententeraman awam!

KijangMas said...

Ya beb, memang takde mood Hari Raya tahun nih. Dah kurang seminggu nak Raya, bunga2 api tak banyak (tahun dulu2, kena "ban" mcm mana pun mesti boleh beli punya); lampu warna-warni di rumah2 pun tak start lagi; pelita ayam dah pupus terus. Kek dan biskut Raya pun takde mood nak beli. Card Raya? Forget it. Nampak nya, main sms lah pkl 10 mlm Raya nih.

Jangan pulak takbir malam dan pagi Raya pun kena petition kot? Aku nak takbir kat microphone kuat2 tahun nih ... di surau Kinrara, Puchong!

Apa dah jadi ni Tok? Rasa mcm nak Raya di negeri org la tahun nih, di seberang (Tanah Jawa). Lagi best beb.

Geng, buka minda di sini.

Anonymous said...

Datuk Raya tahun ini dua kali. Satu raya ramathan, tak ada duit sederhana sahaja lah. Lagi satu raya apabila kita tukar pemimpin. Itu raya sakan seluruh negara