Friday, December 11, 2015

Hujjah siapa yang lebih dipercayai?

Assalamualaikum dan selamat pagi. Tun Dr M dah bercakap. TS Muhyiddin pun dah bercakap. DS Najib Razak pun dah bercakap. Mereka semua dah beruacap di beberapa lokasi. Dr M berhujjah di pentas dan dalam blognya. TS Muhyiddin menyampaikan hujjahnya melalui facebook dan yang terbaru di Kelab Sultan Sulaiman Kg Baru. DS Najib pula berucap di PAU di PWTC. Masing-masing dengan gaya tersendiri. Penyokong dan pengkritik boleh meneliti hujjah yang disampaikan dan buat oenilaian sendiri. Pendengar dan penonton akan membawa hujjah2 ini ke tempat masing-masing dan mengupas hujjah ini mengikut keupayaan mereka. Hujjah siapakan agaknya yang akan lebih berpengaruh? Isu-isu yang dibangkitkan tidak mungkin akan lenyap dengan begitu sahaja. Isu-isu ini (integriti pemimpin, perjuangan dan idealisme, hal-hal kehidupan harian, isu besar seperti 1MDB dan derma jutaan ribu ringgit, kesetiaan pada parti dan ketua, imej dan kewibawaan) akan terus menjadi bahan bualan. Besar kemungkinan isu-isu ini akan terus hidup sehinggalah PRU yang akan datang.

2 comments:

Anonymous said...

Tok mat. Saya dengar. Semua. Yang pasti. Buat apa takut kalu semua ini benar. Cakap la terus terang. Open jangan tutup. Sekejap tukar sekejap begini. Rakyat bukan nak duit. Rakyat nak kebenaran

Anonymous said...

Kalau takde angin, takkan pokok bergoyang?

Org bukan tanya pasal 1MDB dah, org tanya kenapa tak declare RM2.6b sedari awal lagi. Bila org tanya tak mahu jawab. Kenapa senyap je. Sampai skrg RM2.6b belum diserahkan kpd Bendahari parti. Bila org pertikaikan ... pecat.