Wednesday, October 13, 2010

No laptop, no blog, no Bru?


SALAM! Wah, tindakan DSU Rais Yatim terhadap blogger Rockybru mendapat tindakan cepat dari pihak PDRM. Saya dapat tahu Rockybru Datuk Ahirudin Attan dipanggil mengadap pegawai penyiasat SKMM. Beliau diminta membuat kenyataan. Siasatan terhadapnya akan diteruskan. Satu sumber yang rapat dengan blogger mirip Ramli Sarip itu memberitahu laptop (komputer riba) juga telah dirampas olah wakil PDRM dan SKMM. Saya tidak dapat memastikan samada komputer riba itu dirampas dari tangan Ahirudin atau diambil di rumah atau pejabatnya. Bagi seseorang penulis blog, bila komputer riba sudah tiada, kerja jadi rumit sikit. Sekarang dia kena cari jalan lain untuk mengemaskinikan blognya. Saya tak hairan jika ada dermawan memberi komputer riba baru untuk dipakainya. Saya juga yakin pihak PDRM atau SKMM akan mengembalikan komputer itu setelah tamat siasatan. Ini ialah kali pertama Ahirudin dikenakan tindakan sebegini rupa. Dunia blogger sedang memerhatikan apa akan berlaku seterusnya.

3 comments:

Anonymous said...

Mat, kau tengok le situasi ni secara objektif not as part of a herd.'

Kali ni aku terpaksa tak support BigDog, Jaailani atau Rocky. Tapi, insy'allah keadaan akan reda...pertalian takkan putus. Kedua-dua bawalah bermesyuarah.

Anonymous said...

SKMM dan polis betul ke akan pulangkan laptop?

adakah laptop akan kembali dalam keadaan baik???

setahu saya ramai tak dapat balik laptop.

kes burn saje

Laptop sebilion rgt said...

Laptop si Sheih Kickdefella dah dua tahun tak pulangkan jugak. RPK punya, dua ke tiga laptop dia dicurik oleh pihak berkuasa. Syed akbar pun kena. Hassan Skodeng dah setengah tahun komputer dan server dirampas. Ruang Bicara Faisal dah dekat setahun kena rampok.

Memang datuk rocky takkan tengok lagi komputer riba nya.

Brengsek!